برای جلب توجه مشتری چه باید کرد؟

هدایای تبلیغاتی و کسب و کار
1400.08.12

شاید گمان کنید که برای هر کسب‌و‌کاری، حفظ مشتریان قدیمی و وفادار سخت‌ترین کار باشد. اما باید به شما بگوییم که در کنار حفظ مخاطبین قدیمی، این جلب توجه مشتری جدید و جذب ایشان به شرکت است که کاری دشوار و چالشی محسوب می‌شود.

برای جلب توجه مشتری چه باید کرد

امروزه مشتریان برای خرید، گزینه‌های متنوع و گوناگونی داشته و شرکت‌ها در بازار رقابتی گسترده‌ای فعالیت می‌کنند. به همین دلیل است که کسب‌و‌کار‌های موفق، از روش تبلیغاتی جدیدی برای جلب توجه مشتری استفاده می‌کنند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید، تا این روش تبلیغاتی را معرفی کرده و به شما بگوییم برای جلب توجه مشتری چه باید کرد؟

ساده‌ترین راه برای جلب توجه مشتری و حفظ بازار

اگر هدف‌گذاری شما برای کسب‌و‌کار، جذب هرچه بیشتر و بهتر مشتریان جدید باشد نمی‌توانید تبلیغات را نادیده بگیرید. این تبلیغات درست و مناسب هستند که برند شما را به مخاطبین جدید معرفی می‌کنند. شاید گمان کنید که برای شناساندن برند به مخاطبین و معرفی محصول و خدمات به آن‌ها، نیاز به تبلیغات گسترده رسانه‌ای و کاغذی دارید. اما این یک گمان اشتباه است، چرا که تبلیغات رسانه‌ای و کاغذی، نیاز به سرمایه فراوان داشته و در دنیای رقابتی امروز، چندان موثر و کارآمد نیستند.

امروزه کسب‌و‌کار‌های موفق در بازار، از راه‌ها و روش‌های خلاقانه و البته کم هزینه دیگری برای جلب توجه مشتری استفاده می‌کنند. یکی از راه‌های اثر‌بخش و ماندگار، برای جلب توجه مشتری به خدمات و محصولات ارائه هدیه تبلیغاتی است. در گذشته بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک، از طریق ارائه کد تخفیف توجه مشتری را به خود جلب می‌کردند. اما امروزه مزایای فراوان هدایای تبلیغاتی باعث شده اغلب شرکت‌ها، برای افزایش سهم خود از بازار از این روش استفاده کنند.

اولین قدم برای جذب مشتری

تاثیر و نقش هدایای تبلیغاتی در جلب توجه مشتری

بدون تردید این مشتریان قدیمی و جدید هستند که باعث ادامه تجارت و کسب‌و‌کار شما می‌شوند. برای گسترش تجارت و رشد در کنار شرکت‌های رقیب و جذب مخاطبین جدید به مجموعه، باید از راه‌های خلاقانه برای جلب توجه مشتری استفاده کنید. یکی از این راه‌های خلاقانه ارائه هدایای تبلیغاتی به مشتریان جدید و قدیم است. در ادامه به برخی از مزایای این روش اشاره می‌کنیم:

تبلیغاتی تاثیر‌گذار با هزینه‌ای معقول

بزرگ‌ترین مزیت هدایای تبلیغاتی خاص، به قیمت بسیار مناسب آن‌ها برمی‌گردد. حقیقت این است که در حال حاضر هدایای تبلیغاتی یک راه موثر، برای معرفی برند به شکلی گسترده اما با قیمتی ارزان است. به عنوان مثال اگر بخواهید برند تازه تاسیس خود را در شبکه‌های تلویزیونی تبلیغ کنید، بیلبورد رزرو کرده یا حتی به سراغ چاپ کارت ویزیت بروید باید یک سرمایه و بودجه بزرگ برای این امر کنار بگذارید. همچنین ممکن است در کنار این تبلیغات بزرگ و هزینه‌بر، آن میزان مشتری که مدنظرتان است به سمت شما نیاید.

اما هدایای تبلیغاتی با شکل، انواع و قیمت‌های گوناگونی که دارند کار را برای شرکت‌هایی با بودجه‌های محدود آسان خواهند کرد. این کسب‌و‌کار‌های نوپا می‌توانند متناسب با سرمایه‌ای که برای کمپین بازاریابی کنار گذاشته‌اند، یک هدیه مقرون‌به‌صرفه و کاربردی برای مخاطب خود انتخاب کنند.

روش های جذب مشتری

ایجاد یک ارتباط همیشگی با مشتری

تبلیغات رسانه‌ای یا بیلبورد‌های بزرگ، برای چند ثانیه در جلوی چشمان مخاطب بوده و به سرعت فراموش می‌شوند. تبلیغات کاغذی مانند اعلامیه‌ها و چاپ کارت ویزیت، چندان برای مخاطب محبوب نیستند. باید قبول کرد در دنیای امروز که مخاطب، با بمباران تبلیغات مواجه می‌شود جلب توجه وی به سخت‌ترین کار برای کمپانی‌ها تبدیل شده است.

در چنین شرایطی است که استفاده از هدایای تبلیغاتی لوکس، برای جلب توجه مشتری به امری ضروری تبدیل می‌شود. اگر هدیه تبلیغاتی متناسب با نیاز مخاطب انتخاب شود، به بخش جدانشدنی زندگی ایشان تبدیل خواهد شد. هدیه هماهنگ با نیاز مخاطب، برای یک دوره طولانی به طور مداوم مورد استفاده ایشان قرار می‌گیرد. در تمام طول مدت استفاده مخاطب از هدیه، ایشان تبلیغات نوشته شده روی هدیه را خوانده و نام برند در ذهنشان حک خواهد شد.

روش های جذب مشتری

معرفی سریع برند به مشتری

گفتیم که هدایای تبلیغاتی، نام برند شما را در ذهن مشتری حک خواهند کرد. به عبارتی مشتری با استفاده از هدیه تبلیغاتی، در هر زمانیکه آرم شرکت شما را ببیند محصولات و خدماتتان و البته هدیه را به یاد خواهد آورد. به رسمیت شناختن کسب‌و‌کار، اعتبار بخشیدن به شرکت و ماندگاری در ذهن مخاطب تنها برخی از مزیت‌های انتخاب هدیه تبلیغاتی است.

البته به این موضوع هم اشاره کنیم که دادن اشانتیون با هدیه تبلیغاتی فرق دارند. اشانتیون یک نمونه محدود و کوچک از محصول یا حدماتی است که شرکت شما تولید کرده و آن را برای معرفی در اختیار مشتری قرار می‌دهد. در مقاله تفاوت اشانتیون و هدایای تبلیغاتی به طور کامل به این موضوع پرداخته و به سوالات پاسخ داده‌ایم.

چگونه بهترین هدیه تبلیغاتی را انتخاب کنیم؟

بدون تردید مهم‌ترین نکته برای انتخاب هدیه تبلیغاتی، به شناخت دقیق از مشتری برمی‌گردد. هدیه تبلیغاتی محبوب و خوشایند مشتری، باید متناسب با نیاز ایشان انتخاب شود. می‌خواهید این هدیه را به چه اشخاصی بدهید؟ مشتریان قدیمی؟ کارمندان نمونه یا مخاطبان جدید؟ مخاطب شما در چه سن‌و‌سالی قرار داشته و چه جایگاهی در اجتماع دارد؟ ابتدا به این سوالات با دقت پاسخ داده و بعد برای خرید هدیه اقدام کنید. با شناخت درست مخاطب، در مواردی حتی نیازی به خرید هدیه نیست و یک اشانتیون برای مشتری هم کافی خواهد بود.

راههای جذب مشتری

آیا هدیه تبلیغاتی برای جلب توجه مشتری مفید است؟

اگر به دنبال راهی کم‌هزینه اما موثر، برای معرفی برند به مشتری هستید هدیه تبلیغاتی را انتخاب کنید. هدیه تبلیغاتی با سرمایه‌ای کم، برای برند شما مانند یک آگهی همیشه رزرو عمل می‌کند. اما فراموش نکنید که این هدیه باید درست و متناسب، با نیاز مخاطب انتخاب شده و در زمان و مکانی درست به مخاطب عرضه شود. هدیه تبلیغاتی به نوعی ایجاد کننده یک ارتباط همیشگی بین شرکت و مشتری است. پس بهتر است در زمان انتخاب و خرید هدیه، نهایت دقت و توجه را داشته باشید.

توکاگیفت؛ عرضه‌کننده انواع هدایای تبلیغاتی خاص و لوکس

در این مقاله به سوال برای جلب توجه مشتری چه باید کرد پاسخ داده و بهترین روش تبلیغاتی برای جذب مشتریان جدید به شرکت را معرفی کردیم. شما می‌توانید برای خرید انواع هدایای تبلیغاتی جدید و شیک، با قیمت و کیفیت مناسب وارد سایت توکاگیفت شده و بعد از انتخاب محصول موردنظر سفارش خود را ثبت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات توکاگیفت می‌توانید، با شماره 02188395098 تماس بگیرید. کارشناسان ما در واحد فروش آماده پاسخگویی به کلیه سوالات شما عزیزان هستند.

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “برای جلب توجه مشتری چه باید کرد؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

scroll up
021-88395098
درخواست مشاوره

فرم درخواست مشاوره

(با ما در ارتباط باشید، همکاران ما پاسخگو شما هستند)