4 روش اصولی و کاربردی برای جذب و حفظ مشتری

هدایای تبلیغاتی و کسب و کار
1400.05.26

با افزایش رقابت در بازار کسب و کار، جلب رضایت مشتری به یکی از سخت‌ترین بخش‌های بیزینسی تبدیل شده است! آشنایی با روش‌ های جذب و حفظ مشتری، موفقیت در شغل و بازار کسب و کار شما را تضمین می‌کند. روش‌های جذب مشتری از گذشته تا به امروز تغییرات بسیاری داشته است.

روش‌های جذب و حفظ مشتری، آسان و کاربردی

روش‌هایی که در گذشته برای رضایت مشتری استفاده می‌شد، این روزها کاربرد زیادی برای شما نخواهد داشت. بنابراین اگر صاحب کسب و کاری هستید یا به کار بازاریابی یا فروش مشغولید با آشنایی با روش‌های مدرن و اصولی جذب و حفظ مشتری تا حد زیادی رضایت مشتری را کسب کرده و میزان فروش خود را افزایش دهید. اگر قصد دارید با کاربردی‌ترین شیوه‌های کسب رضایت مشتری آشنا شوید در ادامه این مقاله همراه ما باشید. در این مطلب شما را با ۴ روش اصولی جذب و حفظ مشتری آشنا خواهیم کرد.

1.    افزایش وفاداری مشتری با ارتباط مستمر و مداوم

برای مشتری بسیار اهمیت دارد که بداند خرید و دریافت خدمات او از مجموعه شما، برایتان بسیار ارزشمند است. قطع ارتباط با مشتری پس از دریافت خدمات و فروش محصولات باعث می‌شود تا هدف شما از کار، تنها فروش محصول به مشتری به نظر برسد. ارتباط مداوم پس از خرید و ادامه تعامل و پیگیری نیازهای مشتری، باعث می‌شود اعتماد او به برند شما بیش از قبل شود و آن‌ها را به خرید مجدد از شما تشویق کند. این روزها با استفاده از ابزارهای اجتماعی، تعامل با مشتریان بسیار راحت‌تر از قبل شده است.

اینستاگرام، واتس اپ و تلگرام از جمله ابزاری است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها با ارسال عکس و توضیحات کامل از خدمات و محصولات جدید خود به مشتریان، ارتباط مستمرتان را با آن‌ها حفظ کنید. همچنین می‌توانید تاریخ تولد مشتریان را در سیستم ثبت کرده و در روز تولد آن‌ها با استفاده از شبکه‌های اجتماعی تولدشان را تبریک بگویید. اگر کسب و کار سنتی دارید و از فضای اجتماعی برای خدمات خود استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از پیامک برای ارتباط با مشتریان استفاده کنید و با ارسال هدایای تبلیغاتی در روز تولد آن‌ها، مشتریان خود را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید.

راه حل های کاربردی برای جذب مشتری و افزایش فروش محصولات

2.    توجه به بازخوردهای مشتری، روشی اصولی برای حفظ مشتری

پس از جذب مشتری و برقراری ارتباط مداوم با او، نوبت به دریافت فیدبک و بازخورد مشتری می‌رسد. دریافت بازخورد از مشتری باعث آشنایی با نقاط ضعف کسب و کار و بهبود آن‌ها می‌شود. در اغلب اوقات، بسیاری از این فیدبک‌ها باعث ایجاد راهکارهایی مناسب برای وسعت بخشیدن به کسب و کار شما و افزایش درآمدتان می‌شود. برای دریافت فیدبک از مشتری می‌توانید از پرسشنامه‌های آنلاین یا فرم‌های نظر سنجی استفاده کنید‌. در پایان هر ماه نظرات و فیدبک‌های مشتریان را به خوبی آنالیز کنید. با بررسی نظرات و بازخوردهای مخاطبین علاوه‌بر بهبود نقاط ضعف کسب و کارتان، می‌توانید از ایده‌هایی که آنها در اختیار شما قرار داده‌اند به خوبی استفاده کنید.

این کار علاوه‌بر بهبود شرایط کاری شما، این حس را به مخاطب القا می‌کند که نظر و سلیقه او برای کسب و کار شما اهمیت بسیاری دارد.برای تشویق مشتریان به ارائه نظرات و پیشنهادات می‌توانید در پایان هر ماه با اهدای یک فلش مموری تبلیغاتی به بهترین فیدبک ماه هدیه دهید و با این کار مشتریان را به مشارکت بیشتر در نظرسنجی‌ها تشویق کنید.

3.    ارسال هدیه تبلیغاتی، بهترین ایده برای جذب مشتری وفادار

اگر به فکر خرید هدایای تبلیغاتی برای مشتریان خود هستید به شما تبریک می‌گوییم، چرا که تجربه نشان می‌دهد خرید هدایای تبلیغاتی برای مشتریان مانند یک معجزه در کسب و کار عمل می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم در کنار فروش هر محصول یا خدمات به مشتری از یک هدیه تبلیغاتی کوچک نیز استفاده کنید. هدایایی مانند قلم‌های نفیس، کتاب و فلش مموری تبلیغاتی از جمله هدایایی هستند که می‌توانید به مشتریان وفادار خود هدیه دهید. با قرار دادن یک هدیه تبلیغاتی کوچک مانند خودکار یا جاسوئیچی در بسته بندی محصولات در مقابل هزینه جزئی احتمال خرید مجدد مشتری را تا حد زیادی افزایش خواهید داد.

در شرکت‌های تجاری بزرگ برای تقدیر از مشتریان وفادار از لوح و تندیس تبلیغاتی استفاده می‌شود. این کار اهمیت بسیاری در سرمایه گذاری مجدد مشتری در شرکت مورد نظر دارد. بهتر است هدیه تبلیغاتی که برای مشتری انتخاب می‌کنید مرتبط با محصول خریداری شده وی باشد. به عنوان مثال برای مشتری که لپ تاپ از شما خریداری می‌کند، می‌توانید با اهدای یک فلش مموری تبلیغاتی رضایت حداکثری او را جلب کنید.

خرید هدیه تبلیغاتی برای مشتریان یک شرکت

4.    ارائه تخفیف ویژه و شرایط اقصاطی به مشتریان همیشگی

شرایط اقتصادی این روزها برای همه سخت و مشکل شده است. با ارائه یک تخفیف ویژه به مشتریان خود می‌توانید در زمانی کوتاه، مشتری بسیاری به سمت کسب و کار خود جذب کنید. این تخفیف در ابتدا می‌تواند تنها چند درصد و برای همه کسانی که از خدمات شما استفاده می‌کنند در نظر گرفته شود. اما اگر صاحب کسب و کاری هستید که خدمات شما نیاز به بودجه بسیاری دارد، پیشنهاد می‌کنیم با مشتریان وفادار و همیشگی خود پیشنهاد پرداخت هزینه خدمات به صورت اقساطی را در میان بگذارید. بی شک این کار باعث می‌شود تا مشتری برای مدت طولانی با شما همکاری کند و با معرفی شما به سایر همکاران و هم صنفان خود بهترین تبلیغ برای کسب و کار شما باشد. در کنار تخفیف‌های ویژه، ارائه دفتر یادداشت تبلیغاتی برای نوشتن هزینه‌های جانبی کار و برگزاری تاریخ جلسه با شما می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای جذب مشتری باشد.

ارائه تخفیف به مشتریان، کاربردی‌ترین روش جذب مشتری

خرید هدایای تبلیغاتی باکیفیت و منحصربه‌فرد از توکا گیفت

در این مطلب شما را با بهترین و کاربردی‌ترین روش‌های جذب مشتری آشنا کردیم. همانطور که مطالعه کردید یکی از راهکارهایی که می‌توانید برای افزایش رضایت مشتریان از آن استفاده کنید خرید هدیه تبلیغاتی است. برای خرید بهترین و باکیفیت‌ترین هدایای تبلیغاتی می‌توانید به صفحه محصولات فروشگاه اینترنتی توکاگیفت مراجعه کنید و در کمترین زمان محصول موردنظر را خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 02188395098 تماس بگیرید.

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “4 روش اصولی و کاربردی برای جذب و حفظ مشتری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

scroll up
021-88395098
درخواست مشاوره

فرم درخواست مشاوره

(با ما در ارتباط باشید، همکاران ما پاسخگو شما هستند)