مقایسه تاثیر هدایای تبلیغاتی و تخفیف بر جذب مشتری، کدام یک بهتر است؟

هدایای تبلیغاتی و کسب و کار
1400.06.22

قبل از تولید محصول باید به فکر معرفی محصول به مخاطبان باشید. شرکت‌های برتر در جهان هر سال قسمت مشخصی از درآمد خود را به تبلیغات اختصاص می‌دهند. با تبلیغات می‌توان محصول و خدمات برند خود را به هزاران نفر دیگر نشان داد و آن‌ها را ترغیب به خرید کرد.

مقایسه تاثیر هدایای تبلیغاتی و تخفیف

امروزه ده‌ها شیوه‌ی تبلیغاتی وجود دارد. از دادن هدایای تبلیغاتی تا ارائه کد تخفیف برای جذب مشتری. اما کدام راه بهتر است؟ در این مقاله می‌خواهیم مقایسه تاثیر تبلیغاتی و تخفیف را بررسی کنیم و بهترین هدایای تبلیغاتی را به شما معرفی کنیم.

هدف از تبلیغات چیست؟

قبل از اینکه مقایسه تاثیر هدایای تبلیغاتی و تخفیف را آغاز کنیم بهتر است ابتدا هدف تبلیغات را بدانیم. مسلماً هر برندی از تبلیغات هدف خاصی دارد. هر شرکت و برندی تلاش می‌کند که مشتریان بیشتری به محصول و خدمات برند خود جذب کند تا بتواند سودآوری بیشتری داشته باشد. امروزه اگر شرکتی استراتژی تبلیغاتی نداشته باشد تضمینی برای بقای‌اش وجود ندارد! مگر اینکه برندی شاخص و بسیار شناخته شده باشد.

یکی از مهمترین اهداف تبلیغات، فروش است. ما با تبلیغات از هر نوع‌اش که باشد می‌خواهیم مشتریان بیشتری را متقاعد کنیم که به محصول و خدمات ما توجه و آن را امتحان کنند. در واقع برندینگ و شناخته شدن از دیگر اهداف مارکتینگ تبلیغات است. با تبلیغات می‌خواهیم مردم را از خدمات و محصولات خود آگاه کنیم و در آن‌ها ایجاد نیاز کنیم که محصولات و خدمات ما می‌تواند زندگی و کار‌های آن‌ها را بهینه‌تر کند. در نهایت سخن ما در تبلیغات این است که محصولات و خدمات ما خوب هستند و ارزش خرید دارند.

هدایای تبلیغاتی تعامل و ارتباط شما با مشتریان را توسعه و اثربخش‌تر می‌کند

تاثیر هدایای تبلیغاتی بر جذب مشتری

برای مقایسه تاثیر هدایای تبلیغاتی و تخفیف باید ابتدا تاثیر هدایای تبلیغاتی و تخفیف را به صورت مجزا بررسی کنیم. هدایای تبلیغاتی ابزاری است که با آن می‌توان با مشتریان طولانی مدت در ارتباط بود. اگر هدایای تبلیغاتی را متناسب با نیاز کاربران خود انتخاب کنیم، کاربران آن هدایا را استفاده خواهند کرد و با هر بار استفاده نام برند و محصولات شما برای مخاطب‌تان تداعی و تکرار می‌شود. با تکرار است که مخاطب به فکر خدمات و محصولات شما می‌افتد.

بطور مثال، هر کارمندی به دفتر یادداشت و تقویم رومیزی نیاز دارد. اگر هدایای تبلیغاتی شما نیاز یک کارمند را برای یکسال تامین کند، باتوجه به استفاده روزانه مشتری بالقوه شما، برند و محصولات و خدمات‌تان برای او هر روز تکرار می‌شود و این مشتری بالقوه راحت‌تر تبدیل به مشتری بالفعل تبدیل می‌شود. اگر زمانی به محصولی که شما نیز ارائه می‌دهید نیاز پیدا کند حتماً شما در اولویت خواهید بود.

هدایای تبلیغاتی تعامل و ارتباط شما با مشتریان را توسعه و اثربخش‌تر می‌کند. هر چه هدایای تبلیغاتی کاربردی‌تر باشد مخاطب برند شما مدت بیشتری آن را استفاده و در کنار خود نگه خواهد داشت. با سفارش هدایای تبلیغاتی همسو با برند و محصولات خود، برند خود را در ذهن کاربران ماندگارتر می‌کنید.

تخفیف یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های تبلیغاتی برای جذب مشتری در جهان است

تاثیر تخفیف بر جذب مشتری

تخفیف یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های تبلیغاتی است که برای جذب مشتریان همچنان استفاده می‌شود. مشکلی که کد تخفیف دارد این است که مشتری جدیدی خلق نمی‌کند! معمولاً تخفیف زمانی تاثیر‌گذار است که کاربر محصول و خدمات شما را قبلاً انتخاب کرده باشد یا در بین چند برند گیر افتاده باشد و با ارائه تخفیف بتوانید او را به سمت خود جذب کنید.

اما توجه داشته باشید که تخفیف مشتریان دیگر را به محصولات و خدمات شما جذب نمی‌کند! هیچ‌وقت تخفیف، شرایط اقساطی، ارسال رایگان و بازگشت وجه نمی‌تواند بصورت مستقیم در جذب مشتری جدید تاثیر‌گذار باشد. شما قبل از اینکه چنین پروموشن‌هایی را ارئه دهید نیاز دارید که محصول و خدمات خود را برای مخاطب معرفی و ارائه کرده باشید.

اگر می‌خواهید بهتر و بیشتر بفروشید، پس باید تلاش کنید که کاربران بیشتری محصولات شما را بشناسند و مزایا و کاربرد محصولات شما را درک کنند! با تخفیف نمی‌توان مشتری را سوق داد که از محصولات و خدمات ما استفاده کند، چراکه صد‌ها برند دیگر در حال تخفیف دادن هستند و مشتری توان خرید آن همه محصولات فقط به دلیل تخفیف را ندارد!

به طور مثال با یک سررسید تبلیغاتی جذاب می‌توان 1 سال همراه یک مشتری بالقوه بود که هر روز سر رسید را به جلسه، سرکار و خانه می‌برد و جز خود‌اش، نام برند شما در معرض دید افراد دیگر نیز قرار می‌گیرد.

امروزه شرکتی استراتژی تبلیغاتی نداشته باشد تضمینی برای بقای‌اش وجود ندارد!

مقایسه تاثیر هدایای تبلیغاتی و تخفیف

تخفیف مشتری نمی‌سازد! اگر به دنبال جذب مشتری جدید هستید باید او را درگیر کنید! با مخاطب‌تان تعامل داشته باشید و از طریق ارتباط او را به سمت برند خود جذب کنید! در تبلیغات باید خلاقیت داشته باشید با هدایای تبلیغاتی خلاقانه می‌توانید مشتریان وفادار ایجاد کنید. اما تخفیف نمی‌تواند کاربران را به مشتریان دائمی تبدیل کند.

تاثیر کد تخفیف کوتاه است. شما نمی‌توانید در تمام طول سال تخفیف داشته باشید؛ چراکه در این صورت کاربر تخفیف شما را اینگونه تعبیر می‌کند که احتمالاً این تخفیفات شما صرفاً جهت جلب توجه است و کارایی خود را از دست می‌دهد! اگر می‌خواهید موثر باشید و طولانی مدت ارتباط و تعامل مشتری را با برند خود حفظ کنید، هدایای تبلیغاتی بهترین شیوه تبلیغاتی برای شما هستند.

تخفیف زمانی تاثیر‌گذار است که کاربر از قبل شما را انتخاب کرده باشد و یا برای انتخاب محصول در بین چند برند دیگر نتواند انتخاب کند! آنوقت است که تخفیف همانند یک چاشنی لذیذ کاربر را می‌تواند به سمت محصول و برند و خدمات شما جذب کند.

چرا هدایای تبلیغاتی بهتر می‌تواند مخاطبان ما را به مشتری تبدیل کند؟

چرا هدایای تبلیغاتی بهتر می‌تواند مخاطبان ما را به مشتری تبدیل کند؟

هدایای تبلیغاتی زمانی می‌تواند مخاطب شما را به مشتری تبدیل کند که علاوه بر اینکه هدایای تبلیغاتی متناسب با نیاز کاربر انتخاب شده باشد، محصول و خدمات شما نیز حرفی برای گفتن داشته باشد. کاربران امروزی سخت گول می‌خورند. در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها آنقدر کمپین مختلف تکرار شده که کاربر با شنیدن تخفیف احساس می‌کند که دارد گول می‌خورد!

اما اگر هدایای تبلیغاتی مانند اسپیکر تبلیغاتی، پاوربانک، فلش مموری، سررسید، کیف پول و… را به کاربر عرضه کنید، کاربر متوجه می‌شود که هدف شما قبل از فروش هدیه است. درست است که در نهایت هدف تبلیغات افزایش فروش است، اما هدایای تبلیغاتی یک شیوه احترام به مخاطب نیز هست. گاهی هدایای تبلیغاتی نمونه‌های از محصول و خدمات هستند که به کاربر اجازه می‌دهید که قبل از اینکه نسخه اصلی محصول شما را خریداری کنند، آن‌ها را تست کنند. شما با هدایای تبلیغاتی اگر نمونه‌ای از محصول‌تان باشد به کاربر نشان می‌دهید که قابل اعتماد هستید.

تخفیف آنقدر تکرار شده که امروزه اثرگذاری خود را از دست داده است. کاربران گاهی با شنیدن کلمه تخفیف فرار می‌کنند چراکه هر کسی در طول زندگی‌اش بار‌ها دیده که اجناس تخفیف خورده‌ای را که خریده با قیمت کمتر نیز می‌توانسته تهیه کند! اعتماد به تخفیف‌ها از دست رفته و با هدایای تبلیغاتی می‌توانید بیشتر از آنچه تصور می‌کنید با کاربران تعامل برقرار کنید!

توکا گیفت بهترین و متنوع‌ترین فروشگاه هدایای تبلیغاتی در ایران

در این مقاله مقایسه تاثیر هدایای تبلیغاتی و تخفیف را بطور کامل بررسی کردیم. با هدایای تبلیغاتی خلاقانه بهتر می‌توانید محصولات و خدمات خود را برای مشتری پرزنت کنید و او را ترغیب کنید که به وب‌سایت و کانال‌های شما سری بزند.اما تخفیف امروزه کارکرد خود را از دست داده و زمانی تاثیر‌گذار است که کاربر قبل از اینکه تخفیفی ارائه دهید محصول شما را انتخاب کرده باشد و منتظر ارزان شدن یا تخفیف اساسی برای خرید کالای مورد نظرش باشد.

توکا گیفت بهترین و بزرگ‌ترین عرضه‌کننده هدایای تبلیغاتی در ایران است. در وب‌سایت اینترنتی توکا گیفت در هر جای ایران که باشید می‌توانید انواع هدایای تبلیغاتی خود را به صورت اینترنتی ثبت سفارش کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید. در خصوص خرید هدایای تبلیغاتی اگر سوال و یا نیاز به مشاوره دارید می‌توانید با کارشناسان مجرب توکا گیفت به شماره 88395098-021 تماس گرفته و مشاوره‌های لازم را دریافت نمایید.

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “مقایسه تاثیر هدایای تبلیغاتی و تخفیف بر جذب مشتری، کدام یک بهتر است؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

scroll up
021-88395098
درخواست مشاوره

فرم درخواست مشاوره

(با ما در ارتباط باشید، همکاران ما پاسخگو شما هستند)