مهمترین تفاوت اشانتیون و هدایای تبلیغاتی چیست؟

هدایای تبلیغاتی و کسب و کار
1400.06.20

با هدایای تبلیغاتی همسو با هدف بازاریابی خود می‌توانید فروش را به مراتب افزایش دهید. اشانتیون و هدایای تبلیغاتی برای هر برندی می‌تواند ارزش‌آفرینی زیادی را به همراه داشته باشد. اما شاید در نگاه اول ممکن است فکر کنید که اشانتیون و هدایای تبلیغاتی یکسان هستند و با هم تفاوتی ندارند.

تفاوت اشانتیون و هدایای تبلیغاتی

در این مقاله می‌خواهیم به‌طور ویژه تفاوت‌های اشانتیون و هدایای تبلیغاتی را تشریح کنیم تا بهتر بتوانید با مفاهیم این دو آشنا و برای بازاریابی و هدایایی که در روز‌های خاص تدارک می‌بینید بهترین و دقیق‌ترین هدایا را تهیه کنید. اما قبل از هرچیزی ابتدا باید با تعریف مفاهیم اشانتیون و هدایای تبلیغاتی آشنا شویم.

اشانتیون چیست؟

برای درک بهتر مفهوم اشانتیون بهتر است ریشه کلمه را بررسی کنیم. اشانتیون یک کلمه فرانسوی است و به معنی نمونه است. اگر نرم‌افزاری تولید کرده‌اید و می‌خواهید به کاربران‌تان بگویید که نرم‌افزار شما دارای چه ویژگی‌ها و امکاناتی است می‌توانید یک نمونه محدود از آن طراحی و در اختیار کاربران بگذارید. به این نمونه محدود از محصول شما که ویژگی‌ها، کاربرد و محصول شما را به نوعی به کاربران معرفی می‌کند، اشانتیون می‌گویند.

اشانتیون یک کلمه فرانسوی است و به معنی نمونه است

معمولاً اشانتیون با دارا بودن ویژگی‌ها و قابلیت نمونه اصلی می‌خواهد معرف کاملی برای محصول شما باشد. از مهمترین و رایج‌ترین اشانتیون‌هایی که در بازار مشاهده می‌کنید برگه تست عطر، شکلات، قالب صابون، آب معدنی، شامپو یکبار استفاده، گز، سوهان و… است. با اشانتیون می‌خواهیم به کاربران و مشتریان بالقوه نشان دهیم که اگر از محصول ما استفاده کنند چه چیزی نصیب‌شان می‌شود.

برای درک بهتر تفاوت اشانتیون با هدایای تبلیغاتی در ادامه به تعریف دقیق هدایای تبلیغاتی می‌پردازیم. لازم به ذکر است که ایده برای اشانتیون آسان نیست و گاهی برند‌ها برای اینکه نمونه‌ای از محصول خود را به صورت رایگان ارائه دهند با چالشی اساسی مواجه می‌شوند.

هدایای تبلیغاتی لوازم یکبار مصرف نیستند!

هدایای تبلیغاتی چیست؟

هدایای تبلیغاتی لوازم یکبار مصرف نیستند! گاهی اوقات برخی افراد تصور می‌کنند با هر نوع هدایای تبلیغاتی می‌توانند بازاریابی خود را با هر نوع هدایای تبلیغاتی هدفمند کنند! درصورتی‌که چنین نیست و با هدایای تبلیغاتی می‌خواهیم فراتر از نمونه محصول خود عمل کنیم. اما توجه داشته باشید که هدایای تبلیغاتی و اشانتیون در مواردی هر دو یک چیز هستند؛ اما هدایای تبلیغاتی بجز تبلیغات و ارائه نمونه محصول گاهی می‌خواهد حس ماندگاری را برای مشتری به یادگار بگذارد. در هدایای تبلیغاتی لوگو، نام برند و شرکت، شماره تلفن و آدرس سایت نیز درج می‌شود.

در واقع هدایای تبلیغاتی باتوجه به نیاز کاربر و مصرف روزانه او تهیه و تنظیم می‌شود و به او حس خوبی منتقل می‌کند. شاید هدایای تبلیغاتی لوکس در زمان درست نیز می‌تواند حس ماندگارتری برند شمار را برای کاربر به دلیل لوکس بودنش ایجاد کند و کاربر بخواهد مدت بیشتری آن را پیش خود نگه دارد.

بهترین هدایای تبلیغاتی، هدایای است که کاربر از آن استفاده کند و برند و محصول شما را در ذهن‌اش حک کند و به او را به سمت استفاده از محصول هدایت کند. سررسید‌های لوکس و جذاب که صرفاً به منظور درج کاتالوگ محصول و لوگو وب سایت شرکت نباشد، می‌تواند به دفترچه خاطرات کاربران یا دفترچه یادداشت روزانه کاربران تبدیل شود و هر روز نام برند و محصول شما در ذهن کاربر تداعی شود.

قلم نفیس نیز یکی از آن هدایای ارزشمند تبلیغاتی است که کاربران آن را مدت‌ها در کنار خود نگه می‌دارند و می‌توانند برند و محصول شما را در ذهن کاربر دائمی کنند.

تفاوت و شباهتی‌های اشانتیون و هدایای تبلیغاتی چیست؟

هدایای تبلیغاتی و اشانتیون‌ها هر دو به صورت رایگان به مشتریان عرضه می‌شود. اشانتیون به کاربر اجازه می‌دهد که قبل از اینکه نسخه اصلی محصول شما را بخرد محصول شما را بیازماید؛ اما هدایای تبلیغاتی در طول زمان کاربر را درگیر می‌کند و می‌تواند برند و محصول شما را برای او تداعی کند.

از طرفی هدایای تبلیغاتی و اشانتیون هر دو هدف مشترکی را در نهایت دنبال می‌کنند. هر دو می‌خواهند مشتریان بالقوه را به بالفعل تبدیل کنند و فروش را افزایش دهند. پس این شما هستید که با انتخاب هدایای تبلیغاتی یا اشانتیون مسیر بازاریابی خود را تعیین می‌کنید. هدایای تبلیغاتی اگر متناسب با نیاز کاربر انتخاب شود می‌تواند کاربر را به مشتری وفادار برند نیز تبدیل کند. اما اشانتیون در آن واحد به کاربر اجازه می‌دهد که محصول و خدمات شما را تست کند و بتواند تصمیم سریع‌تری برای انتخاب محصول شما اتخاذ کند.

ایده برای اشانتیون خود فصل مهمی در بازاریابی است

چرا بهتر است برند‌ها به مشتریان خود اشانتیون بدهند؟

ایده برای اشانتیون خود فصل مهمی در بازاریابی است. دنیای اشانتیون بسیار جذاب است و افراد خلاق را می‌طلبد. هر چه خلاقانه‌تر بتوانید نمونه‌ای از کاربرد و ویژگی‌های محصول خود ارائه دهید بهتر می‌توانید مشتریان بیشتری به محصول و خدمات خود جذب کنید. اشانتیون یعنی اینکه شما به کاربر اطمینان می‌دهید که می‌تواند قبل از خرید ویژگی‌ها و امکانات محصول و خدمات و مهمتر از هر چیز کیفیت محصول شما را تست کند.

از طرفی اشانتیون‌ها به شما درک بهتری از محصول خود ارائه می‌دهند که بهتر بتوانید نقص‌ها و کاستی‌های محصول خود را شناسایی کنید و با فیدبک‌هایی که از کاربران می‌گیرید بتوانید محصول خود را دیباگ و بهینه‌تر ارائه دهید.

مزایای هدایای تبلیغاتی چیست؟

برای اینکه بتوانید هدایای تبلیغاتی مثمر ثمری را برای مشتریان و کاربران خود تهیه کنید با همکاران و هم تیمی‌های خود جلسه طوفان فکری داشته باشید. پیشنهاد هدایای تبلیغاتی از جانب دیگر هم تیمی‌های شما می‌تواند شما را در یافتن بهترین و بهینه‌ترین هدایای تبلیغاتی کمک کند. با هدایای تبلیغاتی بهتر می‌توانید مشتریان وفادار برای برند و محصولات خود ایجاد کنید. همچنین شهرت و آگاهی از برند را برای خود به ارمغان می‌آورید. چنانچه هدایای تبلیغاتی تعداد کم را در برنامه دارید با تهیه شیک‌ترین هدایای تبلیغاتی می‌توانید بهترین تاثیر را روی مشتریان خود بگذارید.

بودجه تفاوت اشانتیون و هدایای تبلیغاتی را آشکار می‌کند

چقدر می‌خواهید برای اشانتیون و هدایای تبلیغاتی هزینه کنید؟ هیچ چیز مانند بودجه‌ای نمی‌تواند تفاوت اشانتیون و هدایای تبلیغاتی را روشن کند. قیمت هدایای تبلیغاتی و اشانتیون برای هر برند و شرکتی مهم است؛ مسلماً شاید برای شما به‌صرفه نباشد که از محصولات خود در تعداد بالا نمونه‌ای تولید کنید و در اختیار کاربران قرار دهید.

برای برخی برند‌ها تهیه یک ویدیو و یا یک تیزر می‌تواند مزایا و کاربرد و حس استفاده از محصول و خدمات شما را به کاربر نشان دهد. از طرفی ممکن است در جشنواره‌ها و کمپین‌های خود هدایای تبلیغاتی نیز تدارک ببینید و در کنار محصول خود مثلاً ماگ و لیوان تبلیغاتی را نیز برای کاربران که قیمت بسیار به‌صرفه‌ای دارد در نظر بگیرید.

اشانتیون معمولاً هزینه بیشتری نسبت به هدایای تبلیغاتی دارد؛ از همین رو بهتر است با توجه به میزان بودجه‌ای که دارید در خصوص اشانتیون و یا هدایا تبلیغاتی تصمیم خود را نهایی کنید.

توکا گیفت بزرگ‌ترین عرضه‌کننده هدایای تبلیغاتی در ایران

توکا گیفت بزرگ‌ترین عرضه‌کننده هدایای تبلیغاتی در ایران

در این مقاله تفاوت اشانتیون و هدایای تبلیغاتی را بررسی کردیم. در واقع اشانتیون نمونه‌ای از محصول و خدمت شما است که به کاربران کمک می‌کند که قبل از اینکه نسخه اصلی محصول شما را خریداری کنند برخی از ویژگی‌ها و امکانات محصول را تست کنند. از طرفی هدایای تبلیغاتی ممکن است کاملاً مرتبط با محصول نباشد اما برند و محصولات شما را در ذهن کاربر حک کند. با هدیه تبلیغاتی لوکس محصولات و برند خود را در ذهن کاربران ماندگارتر می‌کنید.

توکا گیفت بزرگ‌ترین عرضه‌کننده هدایای تبلیغاتی در ایران است که سال هاست انوع هدایای تبلیغاتی با بهترین قیمت را در وب‌سایت خود ارائه کرده است. اگر برای انتخاب هدایای تبلیغاتی خود سوال و یا نیاز به مشاوره دارید می‌توانید با کارشناسان مجرب توکاگیفت به شماره تلفن 88395098-021 تماس گرفته و مشاوره‌های لازم را دریافت نمایید

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “مهمترین تفاوت اشانتیون و هدایای تبلیغاتی چیست؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

scroll up
021-88395098
درخواست مشاوره

فرم درخواست مشاوره

(با ما در ارتباط باشید، همکاران ما پاسخگو شما هستند)